Náš KONCEPT

Tento koncept je v ČR unikátní. Snažili jsme se při zakládání kapely vyřešit tradiční produkční problém každé kapely v oblasti "živá hudba", tedy efektivita (počet členů kapely a z toho vyplývající řešení ceny, dopravy atd) versus výsledný efekt. Bohužel nám kvalita trií, která vystupují na svatbách a podobných akcích většinou případala dost pofidérní, a to zejména proto, že pokud jezdíte ve třech, skončíte většinou u toho, že hrajete na klávesy (v který jsou zároveň předprogramovány i ostatní "nástroje"), maximálně něco dodrnkáváte na kytaru a jedna zpěvačka k tomu zpívá. Je to jednoduše proto, že jinak to technicky moc řešite nejde. To se nám ale skutečně nelíbilo.

Nechtěli jsme stát v rohu, pouštět midi z kláves a k tomu potichoučku "pozpěvovat".

Chtěli jsme dělat CCA BAND v partě tří lidí a dlouho jsme přemýšleli, jak dostat do malých prostor (kde se většinou svatby a firemní večírky odehrávají) teatrálnost hvězd z velkých koncertů. Zrodila se myšlenka, ke které nám samozřejmě pomohla spousta šikovných lidí okolo. Díky tomu, že máme to štěstí pohybovat se mezi skvělými muzikanty, mohli jsme si dovolit náš koncept přivést na svět!

Jsme trio. Nemáme klávesy a nehrajeme "k poslechu". Máme energii, přinášíme show a párty. Jsme CCA BAND.

V čem unikátnost konceptu spočívá?

CCA BAND - živá hudba

Rozhodli jsme se prezentovat písně tak, abychom se maximálně mohli soustředit na energickou stránku večírků. Chceme být uvěřitelní, proto zcela přiznáváme, že veškerou muziku, která večírkem zazní, jsme předtočili ve studiu. Jediné, ale zato to nejdůležitější, co uslyšíte živě je zpěv. Spolu se zpěvem uvidíte absolutně sehranou dvojku zpěvaček, které Vás vtáhnou do každé písně! Vzhledem k našim zkušenostem Vám dokážeme zaručit opravdu divoký průběh večírku. =) Pokud jste jen trochu skeptičtí vůči našemu konceptu, neváhejte nás kontaktovat a zeptat se na termíny našich akcí, kde byste se mohli přijít živě podívat na to, jak vše funguje.

Nehrajeme lidovky. Proč?

Náš koncept, stejně jako v podstatě každé umělecko-technické řešení má svá omezení a limity. Produkce kapely CCA BAND se dá specifikovat někde mezi diskotéku a živé hudební vystoupení. Halfplaybackové tracky (to je tedy hudba nahraná ve studiu bez vokálů) zní velmi důvěryhodně v porovnání s originálem, mají tzv akustický tlak (tedy úder na buben zní skutečně jako buben nikoli jako zvuk odkudsi ze zvukové banky) a po efektové stránce je lze připravit tak, jak by to při malých produkcích nebylo nikdy možné.

Chtít napodobit dechovku, která má v základu dvacet členů je ve třech lidech výsměch tomuto žánru. Proto to neděláme.

Ve vnímání posluchače tedy technika (ve smyslu technických úprav nahrávky) hraje automaticky celkem velkou roli a každému je jasné, že kterákoli velká kapela s původní tvorbou by na velkém koncertním podiu byla bez techniky celkem ztracená. Nikoli ovšem dechovka. Ta se prostě postaví doprostřed náměstí a těch třicet párů plic se do toho opře a bez jakékoli techniky to má akustický tlak. Proto nám připadně vlastně nesmysl používat pro lidovky či dechovku halfplaybackové tracky. Tato produkce od nás potom zní nedůvěryhodně a už z principu je to vlasntě nesmysl.

Hrajeme nahlas. Je to nutné?

Ano. Součástí našeho konceptu je nepostradatelně energie. Z toho také vychází celkem jednoduchá technická rovnice, kterou se řídíme. Pokud má být zpěv energický, emoční a důvěryhodný, musí být prezentován naplno. A naplno znamená, že když je součástí songu zpívání plným hlasem, je tento vokál sám o sobě dost hlasitý. Zvukař potom musí přizpůsobit úroveň hlasitosti tracků (tedy nástrojů) hlasitosti zpěvu. Jednoduše proto, že bylo více slyšet zpěv akusticky, než produkovaně, což by ve výsledku znělo velmi zmateně.

Akusticky výrazná produkce je velmi atraktivní záležitost. Klade ovšem velké nároky na techniku (aparaturu) a ještě větší na zvukaře. Hrajeme nahlas, ale s dobrým zvukem.

Navíc pokud se večírek pořádně "rozjede", a to se nám stává velmi často, nebylo by ostatním posluchačům příjemné, kdyby slyšeli hlavně dav jak "křičí" místo toho co se děje na podiu. Ač se to nezdá, tento bod je v našem konceptu velmi důležitý. Průměrný posluchač většinou nemá zapotřebí řešit co, a proč konkrétně vedlo k tomu, že se mu produkce líbí. Zkrátak buďto líbí nebo nelíbí, a věřte, že zážitek naplno znamená i dostatečnou úroveň hlasitosti.